Keittiöstä tulee huumaava piparintuoksu. Leivoin pellillisen pipareita ylijääneestä taikinasta ja todennäköisesti eivät nekään kauaa ehdi meillä vanheta kuten kävi viikonloppuna leivotuille pipareille, jotka katosivat parempiin suihin jo viikonlopun aikana!
Pitäisi alkaa pikkuhiljaa miettimään kuusen hankintaa vaikkakin meidän kuusirahat meni jo kahteen kertaan saamaani parkkisakkoon mutta oma moka, ei voi muita syyttää! Meillä on tietyt kriteerit kuuselle joten se ei ole ihan läpihuuto juttu käydä hankkimassa se kuusi. Meillä on sen verran kapea kohta olohuoneessa kuuselle joten se ei voi olla kovinkaan leveä mutta tuuhea se tulee olla. Seuraavaksi on sen kuusen kuljettaminen kotiin vaikkakin nykyään kuuset saadaan siistissä paketissa mutta se on toinen juttu kuinka sen saan autoon pakattua sillä kuusenhan tulee olla korkea lähes kattoa hipova vain tähti pitää mahtua latvaan. Joten jos tiellä sattuu esiintymään eriskummallinen kuljetushärdelli niin se olen minä kuusineni. Pyydän siis kärsivällisyyttä liikenteessä sellaisella hetkellä.
Tässä on taas tilanne jossa kaipaan mieheni ongelman ratkaisutaitoja. Siinä kun minä vielä pohdin asiaa niin mieheni on jo toteuttanut sen. Tiedän että hänellä olisi tähänkin asiaan oma ratkaisunsa mutta tiedän myös kuinka hyvä olen ottamaan vastaan neuvoja ja ohjeita joten väittely olisi edessä jos mieheni alkaisi minua ohjastamaan asian suhteen . Joten yksinkertaisesti ei auta muu kuin selvitä projektista ihan itse.
Pojilla on viimeinen viikko koulua menossa ja heillä on viimeisen viikon vuoksi poikkeava lukujärjestys. Olin laittanut molempien poikien päivät ylös itselleni jotta muistaisin miten kumpikin milloinkin koulussa on. Se ei kuitenkaan auttanut sillä laitoin jo heti tänä aamuna pojat väärässä järjestyksessä kouluun. Vanhemman laitoin kävelemään jo kahdeksaksi vaikka poikani yritti sitkeästi kyseenalaistaa miksi hän nyt jo kouluun menee. Selitin vain että nyt on poikkeava järjestys ja mars matkaan. Varttia yli kahdeksan koululta soitettiin ja kyseltiin nuoremman poikani perään kun ei ollut saapunut kouluun. No ei kai poikani ollut saapunut kouluun kun poikani nukkui vielä kun olin laittamassa häntä vasta yhdeksäksi tien päälle. Eihän siinä auttanut kuin mennä poitsu herättämään ja kiiruulla kouluun valmiiksi laittamaan. Poikani huokaisi syvään kun tilanteen kerroin ja totesi; nytkös mä sitten myöhästyin....
Kaikesta huolimatta saimme päivän käyntiin ja nyt jännityksellä odotan kun pojat saapuvat koulusta kotiin, toinen tunnin liikaa siellä olleena ja toinen myöhässä menneenä.... Taidan saada pientä palautetta asian tiimoilta....