Laitoin takkaan tulet kun tuntui vilakalta sisällä. Mikä sen tunnelmallisempaa kuin istua ja katsoa tulta takassa kynttilöiden loistaessa pöydällä! Nuoremman poikani kanssa tein hänen koulutehtäviään takan edessä ja fiilis oli loistava. Nuorempi poikani totesi minulle että nyt mä äiti hoksasin että takalla on kaksi tehtävää! se lämmittää ja tuo valoa! voi minun viisas poikani, siitä tulee vielä jotain suurta!
Huomenna saan anopin apuun meille poikia katsomaan minun yövuorojeni vuoksi. Anoppi on aivan innoissaan jo suunnitellut kuinka hän leipoo pipareita poikieni kanssa sillä aikaa kun minä nukun aamulla. Enkä yhtään pistä vastaan!!! Aivan vallan vapaasti hän saa leipoa meille ja hössöttää sillä itsehän minä siinä helpommalla pääsen! Mikä on sen mukavampi herätä kuin piparin tuoksuun ja valmiiseen ruokapöytään! Ehkä myös sen takia osaan nauttia tästä sillä meillä on anopin kanssa sen verran välimatkaa että tämä ei ole ihan sellaista harva se päivä hössötystä!
Ehkä sen verran täytyy itseään uhrata että imuria vilauttaa täällä ennen anopin tuloa mutta en usko kaatuvani sen imuroinnin tuomaan rankkuuteen.