Minä, joka niin rakastan shoppailua meinasin mennä joululahja ostoksille. Siis huom. meinasin! sillä kun Anttilan ovesta sisään pääsin niin kassajonon pituus sai mieleni muuttumaan ja kääntymään pois. Voi meitä ihmisiä, mikä meihin iskee aina joulun alla? joulun ruoka ostokset olen jo aloittanut myös eli sen minkä pakastimeen voi jo hankkia olen hankkinut. Marketissa käynti joulua ennen on jotain painajaismaista lähestulkoon! Jos olen sinne eksynyt niin todennäköisesti se olen minä, joka monttu ammollaan seisoo jossakin seinustalla katsellen järkyttyneenä niitä satoja ihmisiä jotka hullunkiilto silmissään etenevät hyökkäysvaunut edessä käytävää pitkin kuin sotamiehet rintamalla. Hullua!! Ehkä heillä on tavoitteena saada viimeinen heidän mielestään hyvältä näyttävä lanttu tai porkkana matkaan kinkusta puhumattakaan... en tiedä....
Samalta siis näytti tänään Anttilassa joten jo itseni tietäen en edes yrittänyt lähteä ymmärtämään joulumaniasta kärsiviä ihmisiä vaan päätin ajaa kukkakaupan ( jossa ainoa asiakas olin minä) kautta kotiin mukanani kaksi valkoista tulilatvaa ja kaksi murattia joista loihdin meille kukka-asetelman joulumieltä kohottamaan.
Niin monesti olen tullut muutoinkin siihen tulokseen että miksi mennä merta edemmäs kalaan kun meillä on tuo siwa yllättävän lähellä ja sieltä muuten eilen meille jo joulukinkun pakkaseen hankin.
Nyt huokaan helpotuksesta omassa kodissa ja toivotan rauhallista päivän jatkoa!