Ulkona on todella kaunista, puita peittää lumivaippa ja kaikkialla on rauhallista... mutta jos katsoo meidän takapihalle niin näkee kuinka pojat ovat olleet yhtä innoissaan lumen tulosta. Koko takapiha on tampattu niin totaalisesti ettei siinä ole edes sen sentin säästettyä kohtaa! ja pihan nurkassa kököttää lumilinnan raakile, kovalla haalimisella parin sentin lumikerroksesta kasattu suoja...
Kuulostaa ihanalta lapsen riemulta! siihen saakka kun menee ovesta sisään ja ensimmäisenä oven edessä on röykkiö kenkiä, toppatakkeja, pipoja, housuja ja pohjimmaisena ne märimmät eli hanskat... miten onkaan ihana tulla iltavuorosta kotiin kun alkaa oven avattuaan raivaamaan tietä itselleen että pääsee naulakolle asti ottaakseen takin pois. Mutta kaikesta huolimatta pojat nukkuu tyytyväisinä suuren lumiurakan jälkeen minun sängyssä, johon nuorempi poikani soitti minulle töihin kysyäkseen lupaa tulla äitin viekkuun; äiti, voiaaks me nukkuu sun viärrressä... kukapa äiti pystyy kieltäytymään moisesta? en ainakaan minä vaikka toissa yönä kuuntelin vanhemman poikani valtavaa puhetulvaa unissaan. Välillä vanhempi poikani luuli olevansa ovela ja alkoi suputtamaan unissaan!!!! joo, ei auttanut, olin jo hereillä....
Meillä on tietokone jäähyllä vanhemman poikani kohdalla siihen saakka kunnes hän taas löytää sen koulu ja etenkin läksyjenteko motivaation. Meillä on kyllä pelipäivät määritelty kolme kertaa viikossa mutta silti tein tällaisen ratkaisun. Nooh.. tämä astui voimaan eilen ja jo tänään vanhempi poikani soitti minulle töihin että jos hän tekee läksyt niin saisiko hän netin takaisin? tähän tylysti vastasin että ei käy päinsä koska tarkoitus oli se että nyt taas harjoitellaan sitä kouluaktiivisuuden löytymistä peliaktiivisuuden sijaan... johon poikani totesi että se löyty jo!!! nopeeta on.... hyvä näin mutta netti pysyy vielä jäähyllä.
Loppuun Aleksismia:
Sitten kun mä oon aikuinen niin mä juon vaan yhden oluen viikossa tiistaisin koska niin mun opekin tekee.....
( täytyy myöntää että sen verran jäi mietityttämään, miksi juuri tiistai kaikista viikonpäivistä... mutta hyvä vaan jos näin on...heh.)