Kahvikuppi vieressä aloin kirjoittelemaan tietäen että imuri jo alkulämmittelyjään tekee ja huutelee minua siivoamaan. Huomenna on tupa täynnä työkavereita aamusta alkaen kehittäytymässä. Toisaalta kadehdin pms oireista kärsiviä naisia ainoastaa siinä kohtaa kun se siivouspuuska iskee sillä sellaista juuri nyt kaipaisin ja kipeästi. Aikaa minulla on neljä tuntia ennenkuin täytyy töihin rientää. Mä en pysty määrittelemään itselleni tiettyä siivouspäivää sillä olisin jo edeltävinä päivinä niin kiukuinen pelkästä ajatuksesta että siitä ei tulisi mitään mutta sitten taas kun harvoin sen inspiraation saan niin touhuan kyllä vaikka ja mitä. Tänään vain kun ei ole se inspiraatiopäivä....

Olen siis jo käynyt joulupukin asioita hoitelemassa ja LUULIN löytäneeni hyvän jemman lahjoille. Olin väärässä. Vanhempi poikani tuli eilen illalla kun töistä pääsin ilmoittamaan minulle silmät kirkkaina että äiti mä löysin joulupukin kätkön!!!!! ja siellä oli kaksi pakettia jim&jill:stä ja niissä oli mun nimi!!!! mä äiti uskon, että saan ne kanin hupparin ja farkut. Okei, hyväksi luulemani piilo ei ollut hyvä mutta toisaalta täytyy ihailla lapseni rehellisyyttä että tuli kertomaan vielä silmät loistaen että oli mennyt kaivelemaan kasseja joihin ei olisi ollut asiaa. No, nuorempi poikani vieressä yhtä intoa täynnä kuin ilmapallo kysyi veljeltään että mitä siellä oli hänelle.
Eli nyt minulla on nyt enää vajaat neljätuntia aikaa siivota ja etsiä idioottivarma piilo lahjoille sillä vintin peränurkka kaikkien romujen takana sitä ei ollut.  Toisaalta taas, olen itse ollut samanlainen pienenä. Tiesin jo valmiiksi mitä lahjoja sain, sillä sormet harjaantuivat hyvin tunnustelemaan paperin läpi sisällön ja toisaalta se myös toi tietynlaista jännitystä joulun odotukseen! Ja rakas siskoni, jos tätä luet niin samanlainen olit myös sinä. Välillä olimme yhdessä äitimme kaapilla lahjasäkin kimpussa ja aina äitini laittoi vuosi vuoden perään samaan paikkaan sen säkin. Varmaan vielä tänäkin päivänä, hmmmmm... mitähän sieltä mahtaisi löytyä..heh..
Nyt ei auta enää itkut markkinoilla vaan se on ryhdyttävä siivoukseen kovan ajatustyön ohella. Aiheena: kuinka harhautan yliuteliaita lapsiani... Ja kaikille toivotan oikein mukavaa päivän jatkoa!